אפשרויות גישה ושיוך לתפקיד בקורס

מנהיגות בכלל ומנהיגות חינוכית בפרט הם נושאים המעסיקים הוגים וחוקרים מזה שנים רבות. העיון והמחקר בתחום זה הניבו מספר לא מבוטל של הגדרות, תיאוריות ומודלים של מנהיגות, אולם השאלה: מהי מנהיגות עדיין שנויה במחלוקת וטרם נמצאה נוסחה, הגדרה או מודל שיהיה מקובל על דעתם של כל העוסקים בתחום. נקודת המוצא לקורס זה היא הגישה הרואה בכל אדם מנהיג בפוטנציה. לפי גישה זו, פנים רבות למנהיגות ואין היא מסתכמת באשכול מוגדר של כישורים ותכונות. המנהיגות מתבטאת ביכולת להניע אחרים ולסייע להם להביא את כישוריהם ואת יכולותיהם לביטוי מירבי. היא מתרחשת במגוון אינטראקציות אנושיות: בין הורה לילדיו, בין מנהל לעובדיו, בין מפקד לפקודיו וכמובן שגם בין מורה לתלמידיו. בקורס זה ישתתפו הסטודנטים בהפעלות ובדיונים שיאפשרו להם לזהות בקרבם ערכים, תכונות, כישורים, גישות שעשויים לסייע להם לתפקד כמנהיגים במערכת החינוך ובמצבי חיים שונים. זאת, לצד התוודעות לספרות המקצועית בתחום המנהיגות והניהול האישי.
אורחים אינם יכולים לגשת לקורס זה, יש לבצע זיהוי למערכת לשם צפיה בעמוד זה.