תיאור הקורס:
הקורס נועד להבניית דרכי הוראה והערכה במתמטיקה לתלמידים עם צרכים מיוחדים הנעזרים בשרותי החינוך המיוחד.
הקורס יעמיק את הידע המתמטי והדידקטי של הלומדים תוך התייחסות לתוכניות הלימודים בכיתות יסוד תוך התנסות בדרכי הוראה מותאמת במתמטיקה לתלמידים מתקשים.
במקביל לתכנים הדיסציפלינאריים תהייה התייחסות בקורס למודלים מרכזיים המאפשרים ביסוס הבנה ושמחת למידה של מורים ותלמידים כאחד.
תהייה התייחסות לקשר בין קשיי וליקויי למידה שונים של התלמיד לבין קשייו במתמטיקה.
במהלך הקורס יתנסו הלומדים בתהליכי למידה הקשורים באוריינות מתמטית ובניתוח טעויות מתמטיות

מטרות הקורס:
1. הכרות ראשונית עם עקרון ה"מדידה בשרות הלמידה"
הסטודנטיות תתנסנה במיפוי מסוג "לפני – אחרי"
הסטודנטיות תשתמשנה בעקרונות המיפוי לצורך הוראה מתמטית ובניית מחוון מתמטי לבדיקת ממציאי מיפוי בסיסי.
הסטודנטיות תתנסנה בניתוח טעויות מתמטיות
2. העמקת ידע מתמטי ברמת כיתות יסוד, תוך הכרות ראשונית עם תוכנית הלימודים במתמטיקה ביסודי.
הסטודנטיות תכרנה את המתווה להוראת מתמטיקה בחנ"מ
הסטודנטיות תתמצאנה את הקשר בין תכני הלמידה לבין הציפיות מהתלמיד בהתאמה לשו"ב (שליטה ויכולת ביצוע)
3. היכרות עם דרכים מגוונות לזיהוי קשיים שונים במתמטיקה ובגורמים תפקודיים המשפיעים על הלמידה המתמטית:
הבנת הקשר בין תפקודים "חוץ מתמטיים" לקויים, כפי שהם מוגדרים ב 5DSM לבין למידה והוראת מתמטיקה.
הבנת עקרונות הקישוריות פנים וחוץ מתמטית.
הכירות ראשונית עם כלי מיפוי מגוונים בתחום המתמטי.
4.הכרות עם אסטרטגיות הוראה מתמטיות מגוונות:
הסטודנטיות תתנסנה בהוראה בעזרת מודלים שונים המבססים הבנה, כגון: מודל מי"מ, מודל שמ"ח...
הסטודנטיות תתנסנה בהוראה בעזרת מודלים שונים המבססים אוטומציה כגון: "מרוצים", מודל מור"י...
הכרות עם עזרים מתמטיים ושימוש בהם בארבע פעולות חשבון במספרים טבעיים ורציונליים.
הכרות עם משחקים מתמטיים ושימוש בהם בארבע פעולות חשבון ובעיות מילוליות.
התנסות בבניית פעילויות קוגניטוריות לצורך הוראת מתמטיקה בבית הספר.
למידה נעימה לכולנו
דפנה