נושאי הקורס:

1. 

התייחסות למושג ליקוי למידה באמצעות חוויה אישית והכרות עם מבחנים סטטיים ודינמיים. הבחנה בין לקות למידה לקשיי למידה ובינהם לבין הפרעות למידה, תוך התייחסות גם ליכולת אינטלקטואלית נמוכה, סיווג ליקויי למידה.

הכרת אבחונים.

2.

תפיסה שמיעתית וחזותית, היכרות עם כלי אבחון וכלי מיפוי, השלכות לגבי קשיי למידה, סגנון הוראה-למידה, דרכי התיווך ותוכניות התערבות. 

3.

A.D.D  ו  D.H.A.D

אבחנה וטיפול. היכרות אם עם כלי מיפוי (יהלום...) והקשר בין למידה לקשיים הנובעים מהפרעה זו

4.

היכרות עם המשגים הקשורים לליקויי למידה (דיסלקציה, דסגרפיה, דסקלקוליה...)ומיפוי 

5. 

כתיבת תח"י / תל"א בעקבות מיפוי

6.

סדנא: התייחסות לחמ"ג וסוגי השונות, שיקולי דעת בתכנון שיעור, התייחסות לסביבה החינוכית וחשיבותה- התנסות והתאמה לאוכלוסיית ל"ל.

7.

לקות למידה לא מילולית: אבחנה מבדלת

8.

חזרה והשלמות לקראת מבדק בית.