יום:א 18:45-17:15 (219 - קומה ב) - כאשר יגמר הסגר...

תיאור הקורס

הסטודנטים יכירו את הקשר בין היבטים התפתחותיים של ילדים, בגיל הרך, (לידה עד 8) לבין התפתחות תהליך המשחק תוך מפגש עם גישות פסיכולוגיות-חינוכיות.

במהלך הקורס תהייה התייחסות להבדלים בין סוגי משחקים על פי אפיוניהם והמטרות ההתפחותיות שניתן להשיג בעזרתם. בנוסף, תנתחנה הסטודנטיות מצבי משחק בגן הילדים, מנקודת מבט התפתחות.

מטרות הקורס

למידה על הקשר בין תהליכי התפתחות בגיל הרך לבין עולם המשחק בגיל הרך.

הבנת מהות המשחק כדרך המייחדת את התקדמות הילד והתפתחותו בגיל הרך ותכיר בחשיבות המשחק ככלי למידה וכלי ביטוי מרכזי בגיל הרך.

רכישת ידע המאפשר לזהות היבטים התפתחותיים של הילד המשחק.

הבנת הקשר בין דרכי תיווך יעילות במהלך משחק לבין התפתחות הילדים בגיל הרך.

 סוגי הערכה מגוונים לבין הערכה בתחומי דעת שונים.

בדיקת את היתרונות של המשחק להתפתחות הילד הצעיר.

 

תוצרי למידה:

       הסטודנטית תענה על שאלות המבטאות הבנה מתוך ידע בתיאוריות המשחק בכלל, וביחס לשאלה המרכזית:            מדוע ילדים משחקים? בפרט.  

       הסטודנטית תשווה בין שלהי התפתחות הילד לבין שלבים בהתפתחות המשחק של ילד

       הסטודנטית תבחין בין סוגי משחק שונים וסוגי והתאמתם להתפתחות הילד.

       הסטודנטית תתאים משחקים בהתאמה לתחומי התפתחות שונים.

       הסטודנטית תכיר את תפקידי המבוגר בהתפתחות המשחק של הילד

       הסטודנטית תבנה משחקים בהתאמה לחתחומי התפתחות שונים.